Belog Aku!
Home About Stuffs Twitter Follow Dash

owner


" Only a girl with a big dreams "

tagboard

Jom borak kat sini! Tinggalkan jejak

Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

random post that i wrote
Tuesday 2 December 2014 • 10:37 • 0 comments



Hai.
Saja menjenguk. Makin lama view makin menaik sedikit demi sedikit.(sikit pun jadi ah)
Terima kasih pada yang sudi menjengah. Sayang korang. Ada juga yang sudi. 
Kalau ada yang merapu,kelakar,tak betul,salah,typo. Aku nak mohon maaf and jangan ah ketawakan aku hahahaha walaupun kadang-kadang aku pun gelak dengan post-post aku.
Ada yang dengan terangnya aku nampak childish post aku tu. Nak delete sayang. 
hahahahaha tapi kebanyakkan nya aku dah delete,siapa yg follow aku dari dulu tahu betapa immature nya taaaapii, sebab post aku ke-immature-an tu dapat view yang dah banyak (sikit) ni hewhewhew Yay!

*pejam celik pejam celik*
tahun 2014 dah pun memasuki bab yang baru,bab terakhir tahun ni. Disember.
Lagi sebulan lagi nak masuk tahun 2015 and im not even ready for everything.
Sekolah? New life? No, im not ready at all. Rasa sekejap je tahun ni. Betullah orang kata, dunia akhir zaman. 1 tahun terasa 1 bulan, 1 bulan terasa 1 minggu, 1 minggu terasa macam 1 hari and 1 hari terasa macam 1 jam je. Makin lama masa semakin dimamah kehidupan yang serba serbi senang. Senang lupa Tuhan. Senang lupa siapa yang selama ni ada waktu kita susah. Senang sangat kita hanyut dimakan ombak kesenangan. Sudah hanyut, hilang pula dimata Tuhan. Nauzubillahiminzalik. (aku langsung bukan orang alim but im trying to improve lagi 'iman' sebgai seorang umat Islam)
*shemile*

apa-apapun, janganlah langsung lupa tanggungjawab kita sebagai hamba yang hina. for those yang follow aku kat twitter, aku ada tweet
"Hi December,
Hi Akhir zaman."
this is sooo true.. aku taktahu dah nak takut macam mana tapi dalam takut-takut aku, aku alpa. aku lalai. aku sering juga melakukan perkara lagha. aku mengejek dan mempersendakan orang. aku tak sempurna dan aku langsung tak kebal--dengan hasutan syaitan dan nafsu. so kalau aku ada buat salah, kat mana-mana jangan pandang aku hina. tegur--jangan buka aib. ok? ok.
"the fault in my blog" kiwkiwkiwkiwkiwkiw

post kalini agak 'baik' dan 'sopan' gituuuuuu~
kalau tak ada je carut dan kata-kata yang tak sesuai dengan aku (as a perempuan pfft!)
yelah mana taknya.. aku langsung tak lemah lembut even aku pemalu dan pendiam.
sebab masa kecik i to used to play with all boys. sedara semuaaaa lelaki. sebab time tu aku sorang je perempuan. kat kampung; main masak-masak pun--amik tempurung kelapa yg kosong, letak lah cili yang orang tanam belakang rumah,bunga-bunga,petik rambutan. hancurkan pakai batu. and then tak stop kat situ je. aku bakar--masak. hahahahahaa pastu bagi kambing makan. rindu jadi budak budak lasak.
pernah satu masa, aku main dalam parit tapi parit tu tinggal jejek (lecak) je. entah kenapa aku ikut je sedara sedara aku yang lelaki tu pergi main kat parit tu. time tu seroonok sangat. bergelumang dengan lecak satu badan. nak naik balik ke atas rumah (sebab parit tu macam bawah sikit dengan rumah--means ada bukit) susah. kena pegang tangan ramai-ramai tuk naik, dah macam ulat beluncas(yang disaluti lecak) yatuhan bila teringat mungkin ini ah sebab aku sering berlaku sweet dengan kawan-kawan aku (macam lelaki) sebab bagi aku perempuan tak sweet hahahahahahha. setakat main quotes semua boleh. jiwa aku jiwa lasak. Csyehhhhhhhhhhh! aku tak minat warna pink purple tapi aku lebih minat warna gelap. mungkin lah sebab aku selalu lasak time kecik-kecik sampai kebesar mana nak jadi lembut. main lombong, main tanah. sometimes aku pernah terfikir nak jadi lelaki hahahahahahahhahahahhahahahahah tapi takkan lah wei. kelakor. muka bukan muka lelaki. muka ayu je kehkehkeh.. takpelah jiwa ganas getho.(gitu) 

Aku tak rasa senang jatuh hati dekat lelaki sekeliling aku. nak minat kena amik masa. tak senang jatuh crush kat orang sekilas pandang. nah sebabtu tak minat nak couple (even umur dah 15--member cakap umur paling sesuai couple 15 but bagi aku statements tu nonsense) tapi taktahu bila aku start rajin tengok tv, astro ria--pukul 4 pagi. aku ter-tonton cerita Cikgu Gangster. Pada asalnya nak tengok sebab 'gangster' tu, maybe cerita tu cerita tentang cikgu ganas belasah anak-anak murid dia hehehe (cerita cenggitu aku minat) tapi cerita mengisahkan tentang pusat apa tah tuk dak dak jahat. ala korang kalau nak tengok cari je kat youtube. ada sejam terus boleh tengok..  
idk hahahaha ada sorang budak ni ya aku ingat dia dalam lingkungan 17 ke pe sebab muka mel mel je ehehehehehekk. itu pertama kali jatuh sekilas pandang 


ketua budak jahat... hmmmm

*pause* *pasang youtube* *type* *tengok balik*

yup ketua budak jahat hahahahaha kira macam leader lah. ada satu scene dia kena miang buluh gosh dia mandi dalam sungai gosh badan dia gosh sado. (idc)
dari situ aku try search kat twitter 'Rayyan Cikgu Gangster' and dapat tahu nama dia
Hafeez Mikail. i try seacrh his instagram. jumpa doeoeoeoeooe. and follow him.

then cari pula kat google drama-2 yang dia berlakon. banyak! ada yang tengah bersiaran tapi BARu JE EPISOD TERAKHIR means aku tak sempat nak tengok. time aku minat dia ni dah raya. ada je cerita khas tuk raya aku tengok ADA DIA tapi AKU TAK PERASAN DIA. pak ah. then kena cari balik kat youtube or google and tengok balik satu persatu. pegh mahu makan beberapa hari. dengan keadaan internet yang langsung tak merestui akan kegiatan ku ini.

[kalau korang dah penat better tutup je hahahahaah aku tengah excited nak cerita ni]

ok meh aku senaraikan satu persatu drama dia ;
1- Ride (as Kimi)
2- Misah Tarzan Hajar Runcit (as Mizun)
3- Cikgu Gangster (as Rayyan)
4- Kerana Terpaksa Aku Relakan (as Safuan)
5,6- Banglo Seksyen 2 (as Faizal)
7- Nangnok (as Adib)
8,9- Sayang Wak Lue (as Aril)

he is fcking adorable gosh sorry carut tapi hahaha im never being excited dengan lelaki macam ni.
aku ingat dia memang betul-betul lah baru budak sekolah sebab haha ya aku suka berangan benda mengarut. rupa-rupanya dia lahir 92' . Beza 7 tahun dengan itew, hmmmmmmmmm
papelah tapi dia memang perfect and #BoyfriendGoals
aku pernah dm dia kat insta, and dia reply hahahahaha he notice me. thanks god.. nak sangat jumpa dia. maybe kalau ada jodoh, bolehlah jumpa dia kat klcc #dakdakKLCC

oklah. too much dah ni. dah terpesong jauh dah pun hahaha excited sangat menaip sampai tak perasan apa-apa pun. kihkihkih~ nampak immature ke post aku kali ni? lantaklah janji aku happy. lelele

ok gang kena beredar thanks singgah and baca sampai sini. im so appreciate u guys. hehe



P/S: Korang ada instagram? Okay kalau ada and berminat nak mengikuti perkem'bangang' aku, 
u guys boleh follow aku kat instagram; @zfirv.rmy. for now, my feed is kind of messy tapi nanti aku kemaskan. terpaksa delete all gambar. please eh korang nak naik sikit followers kihkihkih. aku takpandai sangat buat gambar tumblr macam orang lain. but yah sekadar nak kongsi boleh lew. kalau ada yang berminat juga dengan budak atas ni (i means adik aku tu) boleh ler follow nanti rajin-rajin lah aku post gambar dia HAHAHAHA ok that's all thanks much love bitchos




0 Comments:

Post a Comment